Thursday, February 12, 2009

Först maktskifte - nu till den tuffa utmaningen om värderingsskifte

Är i ngt bättre form idag, förutom att halsen känns som om jag svalt ett sågverk eller nåt. Just nu skulle jag göra nästan vad som helst för en svalkande och smarrig Caramell Frappuccino a la Starbucks. Synd att vi inte har Starbucks i Sverige...

Via Annie Johanssons blogg hittade jag till Dick Erixons suveräna sammanfattning av gårdagens Liberala grupp med Maud Olofsson som gäst. Tydligen briljerade hon. Är inte förvånad! Synd att jag missade detta.

Har själv hört henne vid flertal tillfällen när hon passionerad talar om hur viktigt det är med ett värderingsskifte och varför. Kan inte annat än hålla med. I synnerhet efter mina år utomlands där jag upplevt andra system och andra synsätt till relationen mellan stat och individ.

No comments: