Sunday, June 15, 2008

Nästan rätt räcker (oftast inte...)

Tippade inte helt korrekt igår. Siffrorna stämde men inte min geografiska bedömning.

I detta fall kanske det inte spelar någon roll för såsom Sverige spelar i år har vi mycket goda chanser att ta oss långt - kanske till och med kamma hem hela härligheten...

Bröllopet igår var sagolikt. Stämningen var på topp, maten delikat med excellent service, och värdarna gästvänliga. Det var längesen jag var på bröllop även om jag kan säga att det inte direkt beror på en avsaknad av inbjudningar. Resten av familjen brukar gå medan jag oftast befinner mig både här och där. Därför var det extra speciellt för mig att kunna vara med.

Det är också roligt att träffa på de många härliga släktingar. Mest av allt uppskattar jag alla fina, värmande ord och gester från bl.a. stolta släktingar. Tack, ni är underbara!

Veckan som gått har i övrigt varit fylld av firanden. Min bror tog studenten och jag får säga att det var en av de absolut stoltaste dagarna i mitt liv! Nu ska jag packa snabbt och sen bege mig till Skövde för att hinna med lite födelsedagsfirande också innan jag tar tåget mot Stockholm ikväll. Imorgon är det arbeiten som gäller.

No comments: