Saturday, January 05, 2008

Easy come - easy go

Avslutade precis ett av flera samtal till min gamla skola California State University Fresno.

Anledningen till samtalet var att jag för ett år sen fick ett brev om att jag enligt skolan fortfarande inte hade löst in en check på härliga 2 500 dollar som skolan skulle vara skyldig mig. Detta är mkt pengar och jag kunde inte riktigt förstå för vad skolan stog i skuld till mig.

Min höga moral tillät mig därför inte att casha in pengarna förän jag tog reda på varför jag skulle få tillbaka så mkt pengar.

Många samtal senare, och en del huvudvärk längs med vägen (lyckades nämnligen såklart tappa bort själva checken nånstans mellan de flera flyttlassen som jag var med om under förra året) har nu mysteriet äntligen löst sig.

Den mänskliga faktorn hade lyckats förvandla 25 dollar till härliga 2 500 dollar. Det jag var berättigat till var alltså egentligen 25 dollar för att jag tydligen hade fått betala mer i elräkning än vad jag skulle...vilket verkar mer rimligt.

Ärlighet varar längst som de säger, även om det smakar ngt bitterljuvt just nu.

Nu ska jag sova lite och försöka komma över det faktum att min årslånga dröm om extra klirr i kassan precis krossades. Godnatt!

No comments: