Sunday, December 30, 2007

Gott Nytt År!

"Ring klocka ring...ring ut det gamla året och ring in det nya året..."Ja, ungefär så brukar det låta från rådhustrappan hemma på torget vid midnatt.

De flesta Lidköpingsbor brukar då, på ett eller annat sätt, hamna i hjärtat av staden för att fira. Tillsammans skådas det traditionsenliga och magnifika fyrverkeriskådespelet som kommunen bjuder på.

Denna stund är höjdpunkten i mitt nyårsfirande, år in och år ut. Mycket kärlek, värme, glädje, gemenskap, musik och en gnistrande himmel. Kan det bli bättre?

Nu är det så åter dags att med sprakande fyrverkerier och bubbel välkomna och fira in det nya året.

För mig är det också viktigt att se bakåt och inventera året som gått. Kan säga att 2007 inte helt obemärkt gått förbi mig. Det har varit händelserikt redan från början av året med många välsignelser att vara oerhört tacksam över, både privat och proffessionellt.

Idag är det tid för eftertanke, inventering och nya målsättningar.
Nyårslöften har jag skippat för länge sen då jag får erkänna att jag oftast inte lyckades hålla dem. Istället sätter jag upp mål och önskningar som jag vill uppnå. Det är enklare för mig att göra verklighet av mina drömmar än att "tvinga" mig själv att leva upp till ett löfte.

Imorgon är det fest!
Men just nu är det hög tid att återgå till tennismatchen mellan McEnroe och Edberg - ett par som det var länge sedan jag sågs mötas på banan.

Önskar er alla ett välsignat, välmående och framgångsrikt 2008!

No comments: