Tuesday, February 19, 2008

Möten i alla dess former

Denna vecka såg ut att bli en relativt lugn en på min ordinarie arbetsplats, vilket är högst ovanligt. Redan under måndag eftermiddag började mina förhoppningar spricka och idag var det ett himla spring mellan alla dessa möten.

När jag inte satt i ett så planerade jag in eller svarade på förfrågningar om kommande träffar & seminarieinbjudningar. Däremellan jonglerades allt från att försöka skissa klart några av de idéer som vår skattegrupp har lagt fram till att svara på sakfrågor inom skattepolitiken.

Arbetsdagen avslutades dock med höjdpunkten för min del då bl.a. finansministern Anders Borg höll en dragning för vår riksdagsgrupp.

I vanliga fall tycker jag om tempo i härlig racerfart, med många olika slags möten och varierande arbetsuppgifter. Ibland är det däremot skönt med lite mindre puls och mera tid över för reflektion.

Som en parantes vill jag nämna att en förfrågan idag om lunchträff lyckades utmärka sig ordenligt då den kom fram i en numera högst ovanlig form; via ett vykort. Kreativitet lyser alltid upp tillvaron.

Nu ska jag lära mig att boka in möten med mig själv för att hinna klia mig i huvet. Kanske lyckas jag göra detta utan att totalt spräcka kalendern.

No comments: