Monday, July 07, 2008

Almedalen

Raskt tillbaks in i politikens värld igen, närmare bestämt Almedalsveckan. The place 2 be at, tydligen.

Under en veckas tid samlas allt från politiker, journalister, näringsliv, olika organisationer och lobbyister till vad vet jag...

Det ska hållas tal, släppas testballonger, medievärden höjas - who's hot and who's not typ, insupas ny kunskap (och lite annat däremellan) under några av de flera hundra seminarier som det bjuds på (själv hade jag gärna gått på ett som Svenskt Näringslivs skattekommission håller i), minglas och bara ha allmänt roligt och framfrallt diskutera massvis med politik....låter ju inte helt fel eller hur?

Oj oj oj vad kul det låter men ack så påpassat och intensivt, kanske t.o.m. ngt smått ytligt men det ska jag egentligen inte säga så mkt om då jag själv aldrig varit där.

Nästa år ska jag försöka ansluta till detta etablissemang för att på plats se what the fuss is all about :) I år fanns det helt enkelt inte med på min agenda. Nu ser jag fram emot Mauds tal ikväll 19.00 live från Almedalen!

Här hittar du Centerpartiets olika program. Och om du som jag inte är på plats men nyfiken över vad mer som händer kan du bl.a. gå in på http://www.almedalsbloggen.se/ och http://www.politkerbloggen.se/

1 comment:

Ulrika Ingemarsdotter said...

Äsch, vad är ett mingel i Almedalen...

Jag tittar inte alls på mingelbilderna på Poltitikerbloggen och önskar att jag vore där...

Bitter. Jag? Inte då :).

Ha ha