Monday, July 07, 2008

Vilken rysare

Vilken kamp, och vilken dramatik. Å så blev det äntligen efter 7 långa timmar, två irriterande regnpauser (nog för att den sista regnskuren gav Nadal chansen att samla sig och komma tillbaka starkt i sista setet), och en hel del matchbollar senare (advantage Nadal) till slut spansk seger!

Muy Grattis till Nadal, vilken underbar känsla att han tog hem denna ärofyllda titel. Nu kan också Björn Borg andas ut då han behåller rekordet av att vinna Wimbledon fem gånger i rad. Något som han för övrigt delar med Federer, så jag kan tänka mig hur surt det måste kännas för sistnämnde.

Som ni förstår av sluttiden på matchen så blev det inget spel för egen del, vilket nog var till min fördel.

Däremot blev det ett långt, annorlunda och värdefullt samtal med en ny person, en släkting som jag aldrig tidigare träffat, i mitt liv. Denna underbara varelse har redan gjort ett enormt intryck på mig sen våra vägar tack och lov korsades i lördags. Återkommer säkert nån gång om vårt fantastiska möte.

No comments: