Monday, June 29, 2009

Politruck-kollo eller en annan variant av Hultsfred?

Japp, då var det dags för årets politikervecka i Almedalen. Har aldrig varit på Gotland tidigare. Enligt alla jag pratat med hitills har jag tydligen missat en riktig pärla, och en intressant politisk händelse. Vilken tur för mig att jag är med i år och får bilda mig min egen uppfattning.

Denna vecka kallas allt från polittruck-kollo till politikernas egen Hultsfred. Vilket som är det bara att ge sig iväg mot Almedalen snart för att jobba och hänga med bl.a. det politiska etablissemanget, media och näringslivet. Spännande.

I övrigt vill Riksdagen göra " En dag med Nermin". De skulle fått följa mig under valrörelsen när jag jobbade med media. Tyvärr kände jag att jag knappt hade tid att klia mig i huvudet, och än mindre att dokumentera min dag eller att ha någon som fotar mig konstant. Därför föreslog jag att de kan följa mig under en av Almedalsdagarna istället. Annars hade det varit riktigt kul att följa mig under en av de händelserika, roliga och tokiga EU-valsdagarna. Under min färjeresa till Gotland ska jag titta mer på programmet i Almedalen och välja den dag som verkar intressantast att dokumentera.

Ps. Jag kommer mest twittra så håll koll på fönstret i högerspalten om du vill få en inblick i vad som händer i Almedalen. Lyckas jag lösa de tekniska problem jag haft med att mobilblogga så kan en och annan längre post och i bästa fall en och annan bild dyka upp. Men ha inte allt för höga förhoppningar om det.

1 comment:

Markus "LAKE" Berglund said...

Glöm inte at leta dig utanför Visby lite då. Det ÄR en mycket trevlig ö, men det upplever man nog inte så mycket av inne i centrala Visby, under Politikerveckan...

:-)