Friday, December 21, 2007

God Jul

Kinnekullebanan till Göteborg imorses var en svettig upplevelse. Värmen hade skruvats upp till max men jag lyckades klara mig från att dåsa av helt. Nåväl. Jag kom i alla fall till slut fram till älskade "Götet". Kändes urgött att vara tillbaka i denna charmiga stad, det var ett bra tag sen sist. Märkligt nog kändes staden för första gången som väldigt liten.

Blev en härlig dag med lillsyrran. Tur att jag redan är klar med mina klappar för det var inte nådigt att gå i affärerna - alldeles för smockade med folk. Damn vad de flesta var stressade. Synd att julhelgen verkar ha blivit alldeles för kommersialiserad och förknippad med stress och obligations.

Nu är jag hemma med familjen för lite välförtjänt julledighet. Underbart. Njuter av god mat och av att bara vara. Och framförallt av att få spendera tid med familjen.

Ta hand om nära och kära och om er själva förstås. God Jul på er!

No comments: