Thursday, December 06, 2007

Julmysigt

Äntligen lyckades jag pallra mig ut på stan och inhandla lite julpynt för att få in nån julkänsla trots det snöfattiga landskapet utanför.

Kan nämna att jag fick besöka ett ex-antal affärer innan jag hittade "rätt" julstjärna. När jag väl gjorde det så såldes den såklart utan glödlamphållare - för de var slut. Och de var slut på många ställen.....jag är tydligen i vanlig ordning sent ute. Får bli ett besök hos Claes Olsson imorgon.

Bra motion blev det i alla fall, och riktigt många steg enligt stegräknaren som jag har på mig. Är nämligen med i Centerpartiets miljötävling där ledamöter och tjänstemän tillsammans ska vandra ett varv runt jorden.

Har varit urdålig på att ta på mig min stegräknare och därav tappat massor med poäng och säkerligen hamnat långt ner på listan. Men nu har jag kommit igång som en blådåre och börjar bli smått besatt av denna lilla manick.

Totalt antal steg idag: 11 949!!! Detta är lika med ca 9 km. Inte illa.

No comments: