Tuesday, March 04, 2008

Borgarsvin

Hittade följande under min omvärldsbevakning i går och hade egentligen inte tänkt blogga om det men kan inte låta bli.

Kristianstadbladet skriver :
Centerpartiet är bra på förnyelse. På riksplanet. Och det tänker man fortsätta med. Nu blir det lyssnar- och mötesturné om välfärd, miljö, jobb och företagande.

Och så ska man öppna en webbportal.

Ett annat parti som satsar på webben är socialdemokraterna. Enligt bloggen Bent har domänen borgarsvin.se registrerats av partiet.

Det finns rimliga skäl anta att c och s har olika utgångspunkter för sina nätsatsningar.

Noterar två intressanta saker: förutom att detta är fösta gången jag ser att man lyfter fram den planerade webbportalen med allt spännande som det innebär, så får man ytterligare bevis på hur olikt vi ibland kan tänka från de (sossarna)...tack och lov för det ...

Först kommer det knappt någon politik med egen substans ur munnen på oppositionen och nu använder någon på andra sidan ett mindre angenämt vokabulär istället… borgarsvin…..hmm…moget?

Någon som däremot har lyckats ge mig en intellektuell crush är bloggen Bent. Har ingen direkt aning om vem han är, men när jag läst hans olika inlägg har jag facinerats av hans slående tankebanor som han klär i magnifika ord utan dess like…häftigt!

No comments: