Friday, October 09, 2009

Tunga men roliga bollar i luften

Under en lång tid nu har jag haft många tunga men roliga bollar i luften samtidigt.

Parallellt med att vara både processledare och politisk sakkunnig i skattegruppen har jag som ni vet bl.a. jobbat med olika budgetprocesser. Naturligtvis kvarstår den dagliga verksamheten när t.ex. ledamöter och övriga efterfrågar min sakkunskap i samhällsekonomiska frågor.

Först ut denna höst var alliansregeringens budget. En härlighet på ca 7 kilo bra politik.

I skrivande stund jobbar jag tillsammans med suveräna kollegor inom alliansen med att analysera oppositionens skuggbudgetar. Vi har utfört omfattande beräkningar och skriver nu en alliansgemensam rapport. Har föresten bilder från veckans presskonferenser som jag ska försöka ladda upp i nästa vecka.

Samtidigt skiver jag för fullaste livet nu äntligen på skattegruppens slutrapport. Massa kunskap, tankar, analyser, politiska förslag och ideologisk magkänsla ska nu kokas ner till några få sidor.

Det är inte lätt att vara mig just nu. Samtidigt är det underbart att vara mig just nu. Men vet ni, det kommer att bli ännu underbarare att vara mig efter nästa vecka. Trycket på mig har då lättat något i och med att budgetarbetet för denna omgång avslutas :)

Trevlig helg!

No comments: