Monday, November 05, 2007

Ansiktsboken

Det hela började med att en vän i Vancouver ville dela med sig av bilder han lovat mig. Efter misslyckade försök att skicka via favoriten msn fick jag snällt skaffa ett konto på facebook (hade noll koll då på vad detta var för ngt). Har varit rätt inaktiv länge.

Nu är jag nästan hooked och börjar se den lilla tjusningen med denna sida. Som förutom att man får en inblick i vad några av de man känner har för sig så gillar jag det faktum att jag kan trycka på knappen för min fortune cookie of the day, typ 10 ggr om jag känner för det, för att se vilka kloka nya insikter jag ska få till mig.

Intressant dock att det finns allt möjligt knepigt som dyker upp: Ninja spel eller nåt, Vampyrer som ska bita en, och nu sist kom det en förfrågan om att gå med i "Christmas countdown". OK, nog för att jag är uttråkad just nu men kanske inte till den graden.

En annan intressant tanke är att alla förfrågningar (är själv bov i dramat då jag också skickat ut vissa) verkar hamna hos andra än facebook. Alltså någon annan (vem???) får lägga vantarna på ens uppgifter för att man ska kunna få tillgång till just den funktionen som man ABSOLUT måste lägga till sin profil. Ändå klickar man snällt på OK knappen. Sen ska jag nog inte ens börja med att facebook verkar äga bilder och annat som läggs upp på ens profil....för just nu är det kul med facebook.


Dagens fortune cookie (efter ett antal klick såklart):
Is this really a productive use of your time?

Mycket underhållande!

No comments: