Saturday, November 03, 2007

Reflektioner Schenström - Pihlblad affären:

1) Intressant att det fanns en fotograf på plats...

2) All heder till Reinfeldt som troget har förtroende för sina medarbetare (trots hans misslyckade rekryteringar - om dessa beror på dålig omdöme eller annat låter jag vara osagt denna gång) och därav skyddar dessa trots att han får mega skit för det. Känslomässig och rakryggad kom han ut under frågestunden i riksdagen i torsdags samt i media, när förtroendet brutits och deklarerade detta samt att Schenström får gå. (läs mer här: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_550827.svd - har ej lyckats hitta hur jag länkar smidigare än...lovar att lära mig alla bloggers tekniska finesser:)

Tröttsamt att läsa om hur dåligt statsministern skött denna affär. Visserligen hör jag till de som tycker att han kunde handlat snabbare och att han inte behövt blossa upp mot media som han gjorde innan alla kort på bordet vändes upp åt rätt håll - så att säga. Nu när jag tänker efter så förstår jag att han agerade som han gjorde då han benhårt trodde på sin Ulrika tills dess att 'sanningen' kom fram genom den numera berömda notan.

3) Männskligt att göra misstag: JA. Men sorgligt när man inte tar sitt förtroendeuppdrag med större seriositet. Undrar hur många läkare som under sin jour blir glada i hatten. Hoppas siffran är låg för annars blir jag mörkrädd.

No comments: