Sunday, November 25, 2007

Meningen med livet

Varför vandrar just jag på denna jord? Det är en evig fråga som susar runt i mina tankar. Svaret har jag än idag inte funnit i sin helhet. Sökaren i mig kommer dock fortsätta att leta efter guldkornen som visar mig vägen.

Det jag är säker på är att vi alla har fått en fantastisk gåva som inte har en prisplapp, och som vi ska vårda så gott vi kan: LIVET. Tror också att vi alla är sammanlänkade på något sätt. På ett större sätt än vi ibland kan förstå, ta på, se, eller i vissa fall vill kännas vid.

Till min hjälp att förstå min roll i det stora hela fick jag i helgen fantastiska gåvor vid två skilda tillfällen av två skilda personer. Det var säkerligen ingen slump att de berikade min tillvaro med sin visdom och generositet just nu när mitt frågetecken om livet blinkar för fullt. HJÄRTLIGT TACK Gunilla och Ferjal (utan e)!

I helgen fick jag också nöjet att lära känna många fantastiskt käleksfulla, roliga och visa själar. Hoppas vi ses snart igen.

No comments: