Thursday, November 20, 2008

Making my day

För inte så länge sen upptäckte jag en relativt ny espressobar. Redan efter min första kopp kaffe blev jag frälst. Kan tillägga att jag är rätt kräsen vad gäller mitt kaffe. Det vi har på jobbet kan jag t.ex. inte ens smutta på, så illa som det smakar.

När mitt kaffe från espressobaren fortsatte smaka ljuvligt gång efter annan, så var jag naturligtvis helt såld. Att baristorna är supernice, serviceinriktade, och verkar väldigt kunniga vad gäller just jawa, höjer dessutom hela upplevelsen.

Idag behövde jag inte ens beställa. Det räckte med att jag kom in, kort därefter hade jag min ljuvliga take away i handen och kunde njuta.

Jag går in där trött som bara den och går ut därifrån med ett brett leende. Vilket underbart sätt att börja dagen på!

3 comments:

Karin Andersson said...

Vad heter och ligger detta bra-iga ställe? *nyfiken*?

Ulrika Ingemarsdotter said...

Jag håller med. Gott kaffe borde vara en självklarhet. Cocovaja och Mellqvist är två tips.

Nermin said...
This comment has been removed by the author.