Tuesday, June 10, 2008

Nattsvart utan Cannavaro

Har fortfarande knappt hämtat mig från gårdagens hemska match mellan mitt favvo lag Italien och Holland. Jag missade dessvärre nästan hela matchen och kom inte i den förrän mot slutet av 2:a halvlek. Döm min förvåning när jag satte på tv:n och det stod 2-o Holland. Visst hade jag mina farhågor om att Italien skulle få det tufft av 2 anledningar; Cannavaro är skadat och Holland är ett vasst lag. Men inte att det skulle gå så illa.

Några tappra försök till mål fick jag njuta av men sen kom dödstöten i mål nr 3. Då mäktade jag nästan inte kolla klart. Vad hemskt det var att se Cannavaro på avbytarbänken med bekymmersrynkor i pannan. Han brukar vara som en dammsugare i bak som suger bort i princip varenda boll från mål. Märkligt vilken makt som ligger bakom en enda spelare. Han behövs på plan och jag saknar honom där.

No comments: