Saturday, September 26, 2009

Vill du eller måste du?

Ibland är livet bra underligt. Hur hinner vi med allt vi ska/måste göra? Eller borde jag skriva vill göra? För det är väl ändå inte riktigt samma sak det där med vad man förväntas och vad man själv vill?

Vill t.ex. gärna skriva mer regelbundet här men märker att tiden inte alltid är på min sida. På jobbet har det varit rätt intensivt för egen del. Parallellt med skattegruppens arbete har jag också varit med och bantat ner regeringens höstbudget från 7 kilo till några få gram i form av debattartiklar, argumentationsunderlag och typ fakta i fickformat.

Har inga kloka svar på frågorna ovan att dela med mig av just nu. Även schemat för dagen är tight. Ska först hjälpa mor min lite nu med maten. För att jag vill, inte för att jag måste. Det är nämligen rätt hedrande i sig att få hjälpa kvinnan som näst intill aldrig ber om hjälp. Sen blir det en snabb make-over inför dagens higlight: min kusins bröllop.

Idag är det glädjens dag!

Ps. Håll tummarna för att min fina klänning passar. Försöker nämligen upprätthålla min kaos-tradition genom att inte prova klänningen ordentligt i god tid (som vettiga människor gör så de kan lämna in den för ev justeringar) innan jag ska bära den.

Återkommer med funderingar kring frågorna ovan :)

No comments: