Monday, October 27, 2008

Kommer inte på ngn rubrik så det blir ingen rubrik, ingen annan än denna i alla fall….:)

Fullt ös på jobbet idag, men inte ens i närheten av hur galet mkt det brukar vara. Till min stora glädje har jag en nästintill helt mötesfri dag och t.o.m. ett par timmar ”över” som jag nu planerat in i kalendern för att fördjupa mina kunskaper. Om jag lyckas vara riktigt effektiv i övrigt så ska nog en och annan surdeg också lämna mitt bord innan shoppingturen tillsammans med min personal shopper; lillsyrran som äntligen är på besök.

Förra veckan satt jag och filosofera en sen kväll kring vårt skattesystem och ni vet hur det kan vara när tankarna far omkring hejvilt. Hursomhelst, mitt i mina funderingar mindes jag följande som en underbart vis och halvgalen vän för några år sedan uppmanade mig att alltid göra:

“Apply what you learn and work from a place of love in your heart”!

Klockrent!

No comments: