Wednesday, December 31, 2008

Nästa år blir great!

Du som följt mig via bloggen vet att jag inte ger mycket för nyårslöften. Att sätta upp nya mål är mer min grej. Precis som att skriva ner det jag varit med om, åstadkommit och har att vara tacksam över. I år har jag inte hunnit göra min inventeringslista än. Sätter mig en stund senare idag innan nyårsfirandet drar igång. 

Nästa år ska bli ett fantastiskt år har jag bestämt mig för. Önskar dig detsamma!

Älskar denna tiden på året. Samtidigt som den är vemodig på sätt och vis. Den påminner mig om att tiden "rinner iväg" och det är mycket kvar att göra och som jag vill vara med om i livet. 

Den påminner mig också om några fantastiska människor som funnits i mitt liv och som ryckts ifrån mig runt denna tid på året för många år sedan. 

Ikväll går mina tankar i synnerhet till min barndomsvän som älskade nyår med dess fyrverkerier, pompa och ståt. Av alla barn i grannsällskapet var det bara jag som fick vara med och smälla lite av alla hans fyrverkerier. Oj vad överlycklig jag var då. 

Minns att han varje år hade en gigantisk påse fylld till bredden med smällare som han stolt visade mig medan vi satt och räknade ner tiden. Var, och fortfarande är, jätteglad över att han valde mig som en av sina närmaste vänner. 

J - tack för alla roliga upptåg och bus jag fick vara med om. Alla skratt. Tack också för att du alltid beskyddade mig, och för att du var så underbar. Saknar dig big time!

Har inte köpt smällare på år och dar, men ikväll ska himlen gnistra i din ära!

No comments: