Thursday, January 29, 2009

Stress - helst no more

Dagen har startat bra. Trots försening pga. vädret, fullspäckad tunnelbana med folk som knuffar på en, och all den stress som tillkommer på köpet höll jag stadigt i min Americano och gled sen lugnt fram till jobbet - utan att få upp adrenalinet i halsen! Skönt!

Precis tillbaka från skatteutskottets förmöte. Idag var Anders Borgs statssekreterare med vilket alltid är uppskattat och intressant.

I övrigt kommer delar av dagen fortsätta på mötesspåret. Ska bl.a. diskutera miljöskatter under lunchen, för att sen ägna större delen av eftermiddagen till skattegruppens arbete. Sen ska jag möta upp en av mina bästa vänner som numera är bosatt i Frankrike och som är här och hälsar på. Vi ska bl.a. planera hennes bröllop som jag förärats att vara brudtärna på. Ser fram emot allt detta!

En sak är dock säkert. Måste på ngt sätt synka min mobilkalender med mina två andra kalendrar (sjukt att ha så många kalendrar att ha koll på men så är det…)

Har pga detta börjat dubbelboka mig till höger och vänster och det känns inte bra att inte ha koll; dagens lunchtimme hade t.ex. kunnat spenderas med trevlig lunchdejt och lite småprat. Istället får hjärnan fortsätta gå på högvarv även under måltiden, om än i givande banor. Nåja…

No comments: