Saturday, July 04, 2009

5 i topp

Vilken vecka: intensiv, informativ, varm, rolig, samt intressant på olika sätt och vis. Men nu är jag helt slut. Landade igår förmiddag. Väl framme hemma la jag mitt huvud lite på kudden för att vila en pytteliten stund innan jag skulle fixa lunch. Vad hände sen? Jo, jag vaknade först i förmiddags efter ca 22 timmars sussande! Välbehövlig sömn med andra ord.

Jag har för enkelhetens skull försökt summera veckans jobb i Almedalen. Denna 5 i topp lista är vad jag landar i såhär smått nyvaken som jag fortfarande är:

1) Seminariehimlen
- Almedalen var som en gigantisk Gott&Blandat påse.

2) Nya vägar som korsas
- sociala varelser + solsken + gemensamma intressen = många intressanta samtal och möten

3) Captus folkets gästvänlighet
- delad glädje är dubbel glädje

4) "First lady" down to earth
- skönt att se att statsministerns fru rockade och var som vem som helst men utan att balla ur - me like a lot!

5) Tott hotel
- servicen, utsikten över havet, poolen samt den fantastiska strandpromenaden dit

No comments: