Monday, July 06, 2009

Grattis Federer

Bild: msn

Såg själv ej finalen. Ett jättegrattis vill jag önska Federer som återigen skriver historia. Igår vann han Wimbledonfinalen mot Andy Roddick USA, efter fem tuffa set, 5-7, 7-6 (8-6), 7-6 (7-5), 3-6, 16-14. Med detta är Federer nu först med att vinna 15 grand slam-titlar! Atp-touren hyllar honom med den snygga bilden nedan.


Har ju tidigare skrivit om att jag blir alldeles avis av att se andra spela när jag själv inte kunnat vara ute på banan. Men det var inte därför jag missade matchen även om jag inte helt ansträngde mig för att kunna se den om man säger så.

Har förstått av en del att man utifrån mitt sätt att prata om tennis lätt kan tro att jag är superbra på det. Kan säga att jag inte är det, men jag suger kanske inte helt heller. För mig handlar det mer om att jag hittat en sport som jag älskar! Jag kan spela i timmar och helt glömma av både tid och rum.

Det om ngt säger väl en hel del om min passion för spelet.










No comments: