Monday, July 20, 2009

Sommar - då stänger anorexiklinikerna

Skulle hålla mig ngt sånär borta från både blogg, twitter och facebook (FB) under semestern men det gick ju lite som ni märker....Hursomhelst, via min vän Magnus Anderssons länk på FB hittade jag ngt intressant och upprörande på samma gång. 

Ska man skratta eller gråta? Är det inte ändå just inför och under badsäsongen som de flesta kroppsnojor förstärks och i värsta fall leder till olika ätstörningar? 

I övrigt har jag det gött på min "ledighet". Är snart klar med rapporterna jag skriver på och har hunnit med fantastiskt 30-års firande av underbara barndomsvännen, sova ut, äta lyxfrukost bestående av smarrig mandelkaka med grädde och sylt. Är annars ingen frukostätare - så länge jag får i mig mitt kaffe är jag nöjd. 

I dagarna ska jag hjälpa till att måla om en annan barndomsväns nya lägenhet. Tror inte att hon riktigt vet vad hon gett sig in i när hon frågade om jag kan spackla på lite färg på hennes väggar. Vi får se hur det slutar....

No comments: