Thursday, November 13, 2008

Arbetsro en stund innan talmannens middag

Äntligen lite lugn och ro, har varit mycket kring medierelationer, avstämningar, utredningar, skattegruppens framtidsrapport, föreberedelser inför helgens framtidskonvent i Norrköping m.m.

Sitter nu med en kopp smarrigt te och har stängt in mig på mitt arbetsrum för lite inläsning innan jag beger mig till den stora, fina middagen som riksdagens talman bjudit in till.

Typiskt nog glömde jag delar av min kvällsklädsel hemma imorse, så jag fick snällt gå tillbaka under lunchen. Allt är nu ordnat, finkläderna hänger och bara väntar på att användas och jag börjar känna lite pirr i magen nu.

Brukar inte bli så här nervös. Eller är det mer upprymdhet jag känner? Vilket som, det är ju inte varje dag precis som jag går på en sån här fin tillställning. Så det är väl ok om jag känner mig lite si eller så just nu.

No comments: