Wednesday, November 19, 2008

Källhänvisning Sydsvenskan

Såg föresten att Sydsvenska Dagbladet hittat till min blogg och både skrivit om vårt pass på framtidskonventet och också om vårt förslag om plattare skatt.

Upptäckte att skribenten valt att i princip citera mig från mitt förförra inlägg, vilket är häftigt. Vore ännu häftigare och riktigt trevligt om skribenten också hänvisar till mig nästa gång han, eller någon annan för den delen, tar mina ord nästan rakt av. I synnerhet när det handlar om mina reflektioner och inte något officiellt uttalande från skattegruppen såsom jag tycker att det framställdes i artikeln.

Så här skriver man:
..."Centerns skattegrupp hade fyllt en skattkista med guldpengar när skatteförslaget lades fram. Enligt förhandsreklamen var det tänkt att ”snurra runt tankebanorna och omkullkasta gamla invanda perspektiv”. ".....

No comments: