Friday, November 14, 2008

Framtidskonvent

Strax bär det iväg till Norrköping och partiets framtidskonvent. Spännande. Blir "bara" borta över helgen men tror att jag lyckats packa som om jag är borta en vecka. I övrigt känns det snart lite som om jag bor på hotell i mitt eget hem då det har blivit många sena kvällar med både jobb och sociala tillställningar.

Talmannens middag igår kväll var förresten suverän och en unik upplevelse. Mycket god mat, exklusiva lokaler, och excellent sällskap vid bordet i form av riksdagsledamöter, justitieombudsman, ledarskribent på SvD, VD för konsultbolaget JKL, talmannens stabschef och en inredningsarkitekt.

Om jag ska namedroppa lite så såg jag allt från Leif GW Persson, Urban Bäckström, en rad ledamöter, journalister och kulturmänniskor till sportskytteidrotssmannen Jonas Jacobsson.

Trots alla trevligheter och spännande möten jag får vara med om saknar jag att ha en vanlig myskväll framför tv'n och bara softa i soffan. Man kan ju inte ha allt sägs det ju, men det går ju att se till att balansera det mesta i livet. Så jag får väl helt enkelt se till att ha en soffkväll i nästa vecka.

I helgen är det framtidens politik som gäller.

No comments: